


Když tenhle příběh začal, to jsem byl ještě mladý jinoch…
V pátek jsme podepsali kupní smlouvu na dům v Libocké ulici. A byl to opravdu běh na dlouhou trať. Ono se to vlastně kolem trati točí tak nějak celé.
První setkání
Poprvé jsem se s majitelkou tohoto domu potkal v listopadu roku 2020, kdy nás propojila naše společná kamarádka. Domluvili jsme se na schůzce přímo na místě. Tou dobou byl dům ve stavu ruiny se započatou rekonstrukcí. Chyběly podlahy a podloží bylo vybagrováno do hloubky několika desítek centimetrů, strop mezi patry chyběl úplně a připadal jsem si tam jak v kostele s průhledem až ke střeše. Velmi seriozně působící majitelka, povoláním architektka mi líčila budoucí stav a já se přiznám, že navzdory mojí představivosti jsem to tam v tu chvíli prostě neviděl.
Spouštíme kampaň poprvé
Zhruba dva roky jsme se pak neviděli a když mi poté zazvonil telefon s tím, že dům je hotový a že jdeme prodávat, přiznávám, že jsem byl překvapený. Samozřejmě velmi příjemně, zejména poté, kdy jsem měl možnost vidět výsledek. První dva odstavce textu, který potom provázel samotnou prodejní kampaň, mluví za vše.
Když rekonstruujete dům, tak to můžete udělat dvěma způsoby. Buď nasekat rychlovýrobu jako Baťa cvičky anebo si vyhrát opravdu se všemi možnými detaily. Použít všechno, co v domě bylo, věnovat tomu péči a zachovat původní ráz. A tam, kde to nejde, nebo tam kde se to hodí, doplníte pár moderními prvky a dostanete skvost.
Dům v pražské Liboci, kterému majitelé, profesí architekti se zalíbením v autentičnosti a respektem k historii věnovali dva roky nešizeného úsilí. Nákladná a velmi vkusná rekonstrukce byla dokončena právě nyní a dům je připravený otevřít své dveře právě vám.
Nafotili jsme, vytvořili video, vše i v anglické jazykové mutaci a rozjeli opravdu velkou reklamu. Dům byl krásný a zasloužil si, aby se o něm dozvěděl úplně každý. Statistiky sledovanosti trhaly rekordy, lidí na prohlídky chodila spousta a přestože dům měl několik nevýhod, zájemci byli.








Vše není růžové
Ty nevýhody nebyly úplně malé:
- poměrně rušná ulice, která navzdory tomu, že je jednosměrná, soustřeďuje většinu dopravy z Petřin a Vypichu na Ruzyni;
- plánovaná rekonstrukce trati v bezprostřední blízkosti domu, která bude mít v nejbližších letech za následek rušnost pramenící z výstavby;
- fakt, že dům není samostatnou budovou, ale tvoří jeden celek se sousední stavbou a předmětem prodeje jsou tedy dvě bytové jednotky (horní a spodní patro). Vedlejší dům, také rozdělený na dvě jednotky, má jiného vlastníka, se kterým je potřeba spoustu věcí koordinovat a řešit;
- chybějící parkovací místo na pozemku;
- nutnost podepsat nové prohlášení vlastníka a smlouvu o výstavbě s majitelkou druhé části budovy, která chtěla také zrekonstruovat svou polovinu.
Navzdory tomu všemu byl zájem velký a v první fázi jsme si mohli ze zájemců dokonce vybírat. Paní majitelka, která byla na své autorské dílo právem hrdá, projevila přání, že by ráda, aby v domě bydlel někdo, kdo ho užije pro sebe a pro svou rodinu. Rovnou jsme tím odfiltrovali investory, pronajímatele a další zájemce z řad profesionálních vlastníků nemovitostí. Zbylo nám několik zájemců, ze kterých jsme vybrali vícečlennou rodinu, kde paní byla navíc v očekávání a do domu se na zamilovali nejen na první pohled, ale i na několik dalších, které mu při opakovaných prohlídkách věnovali.
Život nám ale zkomplikovala situace s dolaďováním dokumentů se sousedkou, která ač je sama velmi příjemná a nekonflitní, tak si na věci, kterým nerozumí, najala právníka a bohužel to byl ten typ, který jako svůj primární úkol vnímá zabránění jakékoliv dohodě.
To se mu v tomto případě i povedlo. Věděli jsme, že si tato aktivita svůj čas vezme, ale vše bylo domluvené a šlo jen o formální doladění na papír. Ale nečekali jsme, že pan advokát z toho zvládne udělat svou životní kauzu a protože po pár měsících diskuzí už kupující nemohli déle čekat, s omluvou jsme rezervaci rozvázali.
Spouštíme kampaň podruhé
Po nějaké době už to vypadalo, že vše spěje do zdárného závěru a tak jsme kampaň spustili podruhé, prakticky s velmi podobným průběhem. Prohlídek spousta, zájemců o koupi méně, ale pořád se nějací našli. Trh s nemovitostmi byl tou dobou již ochablý zejména kvůli válce na Ukrajině a s tím související energetickou a hypotéční krizí, ale i tak dům zaujal několik zájemců, se kterými jsme vstoupili do užšího jednání.
Nebudu vás dlouho napínat, kombinace výše zmíněných nevýhod nakonec vedla k tomu, že postupně všichni, se kterými jsme jednali, od zájmu o koupi ustoupili. Tehdy jsme dokonce poprvé nabídli slevu, o které se původně vůbec neuvažovalo. Ale na tuto vlnu zájemců se nám už dosáhnout nepodařilo a tak jsme prodej prozatím úplně zastavili s tím, že
- necháme trochu uklidnit trh;
- dořešíme administrativní náležitosti se sousedkou po vlastní ose tak, aby nebylo potřeba do jednání s ní zatahovat budoucí vlastníky;
- počkáme na vhodnější dobu k prodeji.
Nikdo z nás nepředpokládal, že papírování bude trvat ještě celý další rok. Konečně však byly všechny dokumenty podepsané, nové prohlášení vlastníka podané na katastru a z flexibilního, ale poněkud obavy vzbuzujícího vlastnictví dvou jednotek se z prodávané části domu stal jeden velký byt. Na tomto místě patří obrovský dík paní majitelce, která ve spolupráci s mým advokátem dokázala zdánlivě nemožné.
Do třetice všeho dobrého
S tím jsme v létě roku 2024 vyšli znovu na trh, tentokrát sebevědomě dokonce s navýšenou nabídkovou cenou oproti té úplně původní. Tento dům vždycky přitahoval skvělé a sympatické lidi a nejinak tomu bylo i do třetice. V září jsme podepsali rezervaci s moc milými mladými manželi, kteří na koupi domu potřebovali prodat svůj byt na Podbabě. Kdo sleduje moje portfolio, tak mu určitě neunikl krásný střešní mezonet v Koulově ulici a protože taková stylovka se při troše snahy prodává skoro sama (dobře, přeháním, bylo potřeba na tom zamakat, ale to je jiný příběh), tak se začátkem ledna podepisovala kupní smlouva na jejich byt a minulý týden i kupní smlouva na Libockou.
Trocha čísel na závěr
Přestože hotovo bude až za pár týdnů, až bude vše přepsáno na katastru a všechny peníze budou u lidí, u kterých být mají, už teď se dá udělat shrnutí pro ty, kdo mají rádi čísla.
Poslední (třetí) kampaň trvala 21 dnů a za tu dobu ji na realitních serverech vidělo 3.344 lidí. Statistiky předchozích dvou kampaní z realitních serverů nemám, protože jsem tou dobou ještě pracoval pro jinou realitní společnost a nemám k těmto údajům přístup. Odhaduji, že s ohledem na podobnou délku kampaně a srovnatelný rozsah budou statistiky podobné a celkový počet shlédnutí nabídky na realitních serverech bude kolem 10.000.
Na facebooku a instagramu se Libocká zobrazila dohromady 1.284.228krát.
Na googlu se odkaz na webovou stránku této nemovitosti zobrazil ve vyhledávání 510.807krát s 10.031 prokliky.
Ze všech reklamních platforem dohromady, včetně offline letáků, plachty na plotě a mojí interní databáze klientů se na reálnou prohlídku přišlo ve všech třech vlnách dohromady podívat 61 lidí.

Když se chce, tak to jde
Celá akce trvala déle než tři roky a já jsem rád, že i když jsme si u ní zažili opravdu pořádnou dávku dramatu, bude tento krásný dům přinášet někomu radost a já můžu říct, že jsem byl u toho.
Uvažujete o prodeji domu nebo bytu? Může to být snadné, ale také můžete narazit na spoustu komplikací. Vyhněte se jim, nebo jejich řešení přenechte profesionálovi.
Podívejte se na moje reference, přečtěte si další články na blogu nebo mi rovnou zavolejte a společně najdeme tu nejlepší strategii pro váš prodej. Ať už chcete jen nezávazně probrat svou situaci, nebo rovnou začít plánovat, jsem tu pro vás! Neváhejte mi napsat nebo zavolat, rád vám s vaší situací poradím, případně se ujmu prodeje vaší nemovitosti od A do Z.