PRODEJ EXOTICKÉHO DOMU U PRAHY

PRVNÍ KONTAKT

Když mi kamarád Lukáš při nepracovní schůzce mezi několika skleničkami dobrého karibského rumu ukazoval vizualizace tou dobou ještě neexistujícího domu ve stylu jeho milovaného Bali, netušil jsem, že o dva roky později se jeho plán stane skutečností a já budu tento skvost prodávat.

A jak už to tak mezi několika skleničkami dobrého karibského rumu bývá, když se mne zeptal, na kolik bych to tak viděl, tak jsem střelil částku od boku, ovlivněný jeho nadšením a… inu, dobrým karibským rumem.

Lukášovi se mnou nastřelená suma líbíla a já tou dobou vůbec netušil, že má nepříliš dobře artikulovaná slova vzal jako zodpovědnou analýzu odborníka a ne jako blábolení opilého poubudy.

CO BYLO DÁL?

Číst více... O dva roky později volá Lukáš a slovy “postaveno, jdeme na to” mne zve k účasti na prodeji. Jako zodpovědný makléř jsem začal připravovat tržní analýzu jeho díla, ale chyba lávky. Můj milý kamarád natolik věřil mému výstřelu z opileckého koltu zavěšeného proklatě nízko, že vzal tehdy můj rozmazaný odhad vážně a dokonce podle něj navýšil i rozpočet na výstavbu oproti své původní kalkulaci. Poučení z toho plyne dvojí. Pro mne je to takové, abych už nikdy od boku nestřílel a pro všechny ostatní: nevěřte opilému makléři. Nebo ano?Stál jsem tedy před nelehkým úkolem, prodat dům za výrazně vyšší cenu (řádově dva až tři miliony), než byla jeho objektivní hodnota. Do karet mi hrálo to, že za ty dva roky ceny nemovitostí přecijen trochu narostly a také to, že Lukáš své dílo odvedl opravdu naprosto famózně.

TVORBA KAMPANĚ

Na počátku bylo potřeba identifikovat cílovou skupinu. Dům poskytoval několik indicií:

Malý pozemek z velké části zaplněný bazénem a terasou prakticky vylučoval rodiny s dětmi

Dům nabitý technologiemi, napojený na inteligentní systém řízení světel, bezpečnosti, vytápění, žaluzií i otevírání zámků poukazoval na to, že zájemci se pravděpodobně nebudou rekrutovat ze starší generace, která tyto vymoženosti neocení.

Vše bylo tvořeno s důrazem na luxus a pohodlí, některé detaily působily až takovým dojmem, že jsou tam jen proto, že jsou cool.

Sečteno podtrženo, měli jsme vymodelovaného typického kupce. Bezdětný pár ve věku kolem 30-40 let se skvěle nastartovanou kariérou, netoužící po dětech, hodně cestující a milující exotiku s láskou k drahým věcem a možná trochu povrchním přístupem k životu. Alternativní druhou cílovku jsme určili “zlatou mládež” a celkový styl reklamy jsme ladili pokud možno do průniku těchto dvou skupin.

SPUŠTĚNÍ KAMPANĚ

Zahájení kampaně bylo plánováno na konec května, těsně před focením a natáčením jsme ještě narychlo zakládali trávník a přiznávám, že zelené štětiny okolo terasy, které vidíte na fotkách, jsou z části dílem photoshopovým.

Není překvapením, že během následujících týdnů na prohlídky dorazilo opravdu velké množství lidí, pánové měli často na rukou hodinky v ceně menšího rodinného auta a dámám se na zápěstí houpaly Vuittonky, které jistě nepocházely z outletu.

VÝSLEDEK

Jednoduše řečeno, podařilo se. V polovině léta přijel pán, dům koupil a jeho slova chlapi, vím že je to drahý, ale trefili jste se mi do vkusu nám dala výbornou zpětnou vazbu na to, že při prodeji jakékoliv nemovitosti je potřeba přemýšlet.

  • vybavení exotickým nábytkem ve spolupráci s firmou Hitra, která dováží ratanový a dřevěný nábytek přímo z Bali a Oceánie

  • denní a noční fotografie se zapojením účinkujících pro navození lepší atmosféry

  • videoreklama s účinkujícími a “příběhem” postavená na míru cílové skupině

  • kompletní inzertní kampaň včetně sociálních sítí a PPC

  • tištěná brožura pro návštěvníky

  • vlastní webová stránka „www.BydleniPodPalmami.cz“
  • bigboard umístěný na magistrále u sjezdu na metro Vltavská

  • a pochopitelně kompletní právní zajištění transakce

PRODÁNO ZA 3 MĚSÍCE OD SPUŠTĚNÍ KAMPANĚ
ZA CENU O VÍCE NEŽ 2.000.000,- NAVÝŠENOU OPROTI TRŽNÍMU PRŮMĚRU

JAK SE ŽIJE NA BALI?

PROLISTUJTE SI BROŽURKU

Každý příchozí dostal mimo klasické dávky informací a kávy i tištěnou brožuru na kvalitním lesklém papíře. Takovou brožuru totiž nevyhodí jako vizitku, ale položí ji na stůl, kde si jí všimne návštěva a nikdy nevíte, jakou cestou se k vám potenciální kupci dostanou. Leckdy brožura putuje z ruky do ruky i zcela vědomě. Pokud vás její obsah zajímá, můžete si ji i teď celou prostudovat.