Přeskočit na obsah
+420 605 542 319 info@martinlipa.cz

Je mi 42 let, bydlím v domě na východě Prahy se ženou a dvěma dětmi a jsem realitní makléř.

K realitám jsem se v roce 2009 dostal nejprve z pozice klienta. Pracoval jsem tehdy v bance, měl jsem na starosti schvalování klientských hypoték. Považoval jsem se proto za dostatečně vzdělaného a když jsem potřeboval prodat svůj byt, ani na chvilku jsem nepochyboval o tom, že to zvládnu sám.

Prošel jsem si klasickým příběhem, po několika týdnech neustálého odmítání neodbytných realiťáků jsem podlehl. Byla to chyba, dnes už vím, že jsem si měl najít dobrého makléře sám, než si ti špatní našli mne. Vůbec jsem neměl kontrolu nad tím, kdo všechno a kde můj byt nabízel a když se to více než po půl roce nakonec podařilo, bylo to s velkou finanční ztrátou.

Ta událost ale stála u startu mé významné životní mety. Ucítil jsem, že je tu obrovská díra na trhu po kvalitní realitní službě, kdy prospěch a zisk klienta bude na prvním místě. Práce v bance už mne neuspokojovala a tak netrvalo dlouho a padlo rozhodnutí, že se vydám pomáhat lidem s prodejem jejich nemovitostí tak, aby nemuseli absolvovat stejnou anabázi, jako já.

2021-DIAMOND-CLUB

2021 – Diamond club

Po roce v novém působišti se kvalifikuji do VIP Diamond Clubu, čehož si vážím zejména proto, že působení v NEXTu vnímám jako účast ve vyšší lize. A to navzdory tomu, že Covid nás všechny zaměstnal a ovlivnil na dost dlouhou dobu.

2020-SAZIME-HYPOTEKY

2020 – Sázíme hypotéky

1. místo v několika kategoriích v rámci spolupráce s finančními poradci. Když mi přijde zájemce na prohlídku, vždy tam budu mít kolegu finančníka, který je připraven mu poradit ohledně hypotéky. A pokud o to klient projeví zájem, tak ji za něj i celou zařídí.

2019-VYSSI-STANDARDY-2A

2019 – vyšší standardy

S přesunem do jiné kanceláře, která nespolyká z celkové výše provize tak velký podíl, se také navýšily možnosti investic do zakázek při zachování stejných cen pro klienty. Standardem se tedy u prodeje nemovitostí staly další činnosti zejména při přípravě na prodej – a to výmalba, drobné rekonstrukce a úpravy, vyklízení. Tyto položky opět přispívají k úspěšnému rychlému prodeji s maximálním ziskem prodávajícího.

2019-ZMENA-ZNACKY

2019 – Změna značky

Cítil jsem, že ve stávající firmě už jsem dosáhl maxima a není kam se dále posouvat. Na trhu působí spousta kanceláří a já po zralé úvaze a dlouhém průzkumu podepsal smlouvu s NEXT reality pod názvem své vlastní firmy CreatiWay, která narozdíl od předchozího Chronosu dost přesně vyjadřovala můj přístup k realitní činnosti.

2019 – Vystupuji v médiích

Semtam mne nějaký tisk požádá o vyjádření k realitním tématům, občas se stane i to, že jsem pozván na kus řeči do studia. Setkání s Katkou Podrazkou bylo zatím ze všech mých televizních vystoupení nejpříjemnější, protože nejen že je to velmi milá dáma, ale ptala se k věci a nic z toho, co jsem říkal, nebylo kráceno ani vytrženo z kontextu. Za to jí i celému týmu patří velký dík.

2019-VELKA-SKOLENI-B

2019 – Velká školení

V průběhu předcházejících let jsem školil makléře ve firmě, ale poslední dobou jsem čím dál tím častěji zván k veřejným vystoupením před rozsáhlým odborným publikem. A protože jsem tak trochu exhibicionista a rád ovlivňuju dění na realitním trhu, trávím podobnými akcemi docela dost času.

2018-MAKLER-ROKU

2018 – Makléř roku

1. místo v soutěži Makléř roku 2018. Poprvé jsem překonal provizní hranici 5 milionů za rok a jednoznačně se přesvědčil o tom, že zvolená cesta kvality a investování do zakázek je ta správná. Průměrná doba prodeje bytu je 3 týdny a domu 2 měsíce, průměrné navýšení prodejní ceny a zisku majitele je 232.500,- Kč.

2018-NEJROZSAHLEJSI-MARKETING

2018 – Nejrozsáhlejší marketing

Jednoznačně nejrozsáhlejší marketing proběhl u exoticky laděného domu ve Veleni, kde se náklady na kampaň vyšplhaly skoro ke 300.000,- Kč a zahrnovaly v sobě mimo videa s profi herci, kompletní vybavení domu exotickým nábytkem z Indonésie, outdoorovou billboardovou reklamu, vlastní webové stránky a tištěnou šedesátistránkovou brožuru, včetně masivní propagace online. Dům byl prodán přesně podle plánu na konci druhého měsíce od spuštění kampaně.

2018-REALIZACNI-TYM

2018 – Realizační tým

Mimo obchodního týmu realitních makléřů jsem sestavil i realizační tým, sestávající postupem času z designérek, fotografů, kameramanů, copywritera, účetního, specialisty na sociální sítě a webovou reklamu, kdy každý má jasně danou roli a díky tomu jsme zvládli za rok zpracovat rekordní množství zakázek. Tento tým se později rozrostl ještě o další profese.

2017-MAKLER-ROKU

2017 – Makléř roku

Dosáhl jsem 1. místa v soutěži Makléř roku 2017. Bylo to hodně těsné vítězství vpravdě o vypláznutý jazyk. V dalších letech jsem však už prvenství potvrzoval s větším náskokem.

2017 – První video

Natočil jsem své historicky první video na prodej nemovitosti. Od začátku jsem chtěl video dělat jinak, než je na trhu běžné a to se mi daří dodnes. Ono totiž dodnes není ani běžné, že by makléři točili videa – a přitom to má při prodeji obrovský význam! Už odebíráte můj youtube kanál?

2017 – Regionální ředitel

Dosáhl jsem nejvyšší pozice v kariéře – Regionálního ředitele. Povedlo se to v nejméně pravděpodobném kvartále, během Vánoc a po Novém roce. Jako poděkování jsem svůj tým vzal na dovču ve Finsku a tyto výlety se tímto staly tradičními.

2016-ZIVA-AUKCE

2016 – První aukce

První nemovitost, prodaná tehdy inovativní metodou živé aukce, kdy prodávající získal o 310.000,- více, než žádal. Tuto metodu od té doby nabízím u vhodných nemovitostí jako alternativu ke klasickému způsobu prodeje. Je rychlá (trvá přesně 11 dnů) a při dodržení správného postupu velmi výnosná.

2014-VELKA-VYZVA

2014 – Velká výzva

Po čtyřech letech usilovného získávání zkušeností praxí a samostudiem zejména zahraničních makléřů, jsem byl osloven k účasti na nově vznikajícím projektu Fincentrum Reality. Do firmy jsem nastoupil jako Oblastní ředitel a mým úkolem bylo postavit tým makléřů. Počínaje tímto rokem jsem se každoročně umístil v TOP 10 realitních makléřů.

2010-PRVNI-OBCHOD-1

2010 – První obchod

Myslím, že pan Martin, majitel bytu v Bohnicích, dodnes netuší, že byl mým prvním klientem, kterému jsem prodával nemovitost. Ale dopadlo to na jedničku, ostatně jeho reference mluví za vše: „naprosto spokojenej s tímhle velkým pánem, zasvětil mě do realitního trhu a zdárně prodal byt, aniž jsem se musel o cokoliv starat, ještě jednou dík.“ I Vám, Martine, díky za důvěru.

2010-PODNIKANI-NA-VLASTNI-TIRKO

2010 – Vlastní firma

Byl jsem tou dobou naprosté ucho s hárem na kebuli a košilí s krátkými rukávy a netušil jsem, že nejsou všechny realitky stejné. A tak vzniklo něco, co jsem nazval RK Chronos. Nechybělo mi nadšení, vytrvalost a touha zlepšovat svět. Takže tohle zvláštní období nakonec i chvilku vydrželo, navzdory tomu, jak bylo naivní.

2009-NASTOUPIL-JSEM-DO-REALITKY

2009 – První realitka

O kvalitě péče o klienta, natož o makléře, zde ale nemohla být řeč. I jako nezkušený nováček jsem to poznal už po třech měsících. Udělal jsem pár pronájmů a seznámil se s několika klienty, kteří mi tehdy v začátcích dost pomohli se získáváním zkušeností.

2009-PRODEJ-BYTU

2009 – Prodávám byt

Dal jsem si soukromý inzerát a pak už jen trpěl tím, jak se na mne seběhli realiťáci jak vosy na bonbón. Po půl roce to jeden z nich horkotěžko prodal a já už věděl, že na trhu je díra a pro mne příležitost, kam své profesní kroky ubírat dál.

martin-lipa-raiffeisen

2009 – Končím v Raiffce

Sedět 8 hodin denně na zadku, schvalovat úvěry na bydlení lidem, které jsem v životě neviděl, mít práci hotovou za 4 hodiny a zbytek času tam být jen proto, že prostě musím, jsem vydržel 6 let. Zkušenost dobrá, ale bylo mi to málo.